Запитання
Що таке Перелік розпорядників? Як правильно заповнити Перелік розпорядників? Хто може підписати Перелік розпорядників? Які правила заповнення Переліку розпорядників? За якими рахунками використовується Перелік розпорядників? Чи потрібна печатка в Переліку розпорядників? Випадки надання нового Переліку розпорядників.
Відповідь
Перелік розпорядників рахунку — документ, що містить перелік та зразки підписів осіб, які мають право розпоряджатися рахунком і підписувати розрахункові та інші документи в банку.
Які особливості заповнення та використання Переліку розпорядників?
- Надається під час відкриття рахунку та під час оновлення розпорядників.
- Може містити необмежену кількість розпорядників рахунку. Повноваження розпорядників, включених до Переліку, визначаються:
- статутними документами;
- довіреністю (нотаріальною чи внутрішньобанківською).
- В Перелік може бути проставлений відбиток печатки. В такому разі всі документи, що надаватимуться до банку, повинні містити відбиток печатки.
- Надання Переліку по ФОП та особам, що проводять незалежну професійну діяльність, не є обов’язковим.
- Перелік може надаватися:
- Окремо за кожним рахунком, що відкривається в банку. При відкритті кожного нового рахунку потрібний новий Перелік розпорядників. Може використовуватися, якщо різними рахунками повинні розпоряджатися різні уповноважені особи.
- Один за всіма рахунками, що відкриваються в банку. При цьому по всіх рахунках повинні співпадати уповноважені особи та обсяги їх повноважень.
- По кільком рахункам, що відкриваються в один день та якими розпоряджаються однакові уповноважені особи.
- Підписи осіб, включених до Переліку розпорядників, можуть засвідчуватися співробітником банку або нотаріусом.
Який порядок надання Переліку розпорядників?
Виконайте такі дії:
- Роздрукуйте шаблон Переліку розпорядників та внесіть:
- повне найменування;
- код за ЄДРПОУ/РНОКПП (за наявності);
- прізвище, ім'я, по батькові розпорядників;
- обсяг повноважень по рахунку (напис "Самостійно" або "Вчиняє дії щодо розпорядження рахунку спільно з особою №...".
- Надайте Перелік разом з іншими документами для відкриття рахунку.
- Проставте власноручні підписи всіх розпорядників рахунку у присутності співробітника банку. Засвідчіть підписом головного розпорядника рахунку. При нотаріальному засвідченні Переліку, підписи проставляються у нотаріуса, до банку надається засвідчений нотаріусом Перелік.
- За необхідності, проставте відбиток печатки.
- Повідомте співробітнику банку, за якими рахунками буде використовуватись Перелік.
Коли потрібно надати новий Перелік розпорядників до банку?
Надайте новий Перелік розпорядників до банку у випадках:
- Заміна або доповнення уповноважених осіб з наданням підтверджуючих документів щодо повноважень.
- Зміна прізвища, імені або по батькові довіреної особи ЮО.
- Відкритті нових рахунків, якщо в первинному Переліку був вказаний конкретний номер рахунку, а не всі рахунки в банку.
Коли надається тимчасовий Перелік?
Тимчасовий Перелік надається у разі призначення тимчасового виконуючого обов'язків розпорядника рахунком або тимчасового надання особі права розпорядження рахунком (наприклад, відпустка, відрядження).
В тимчасовому Переліку зазначається:
- строк дії Переліку, який не може перевищувати строк повноважень Уповноваженої особи, що засвідчила такий Перелік та строку повноважень тимчасового розпорядника;
- прізвище, ім'я по батькові тимчасового розпорядника з його особистим підписом;
- строк повноважень тимчасового розпорядника у графі додаткова інформація зг наданих документів по підтвердженню повноважень.
Дія Переліку закінчується по строку переліку, а не по строку повноважень тимчасового розпорядника.
Новий Перелік не надається при:
- Продовженні терміну повноважень уповноваженої особи;
- Зміні найменування ЮО (якщо не пов'язано з припиненням діяльності)/зміни прізвища/імені/по батькові ФОП). Банк самостійно вносить правки до діючого переліку;
- Зміні рахунків ЮО та ФОП, пов'язаної з реорганізацією банку, зміною місцезнаходження банку, яке призвело до зміни в порядку обліку банком рахунків клієнтів;
- Відкритті нових рахунків, якщо в первинному Переліку було вказано за всіма поточними рахунками, в тому числі, що будуть відкриті.
Електронний перелік:
Перелік розпорядників в електронній формі підлягає засвідченню КЕП або УЕП, та відправлений в банк з дотриманням порядку електронного документообороту.
Прийняття банком Переліку надісланого за допомогою дистанційних сервісів для відкриття рахунку, підтверджується електронним підписом уповноваженого співробітника банку.
Перелік вважається прийнятим з дати накладення електронного підпису уповноваженого співробітника банку.
При наданні електронного Переліку можливо здійснювати тільки безготівкові платежі та подавати документи до банку виключно в електронному вигляді. Розрахункові документи або документи на переказ готівки, або інші документи/заяви оформлені в паперовій формі банк приймає до виконання за умови:
- наявності Переліку в паперовій формі по відповідному рахунку
або - при оформлені Картки зразків підписів. Кількість карток зразків підписів може відповідати кількості осіб у Переліку, термін дії карток зразків підписів відповідає терміну дії Переліку розпорядників, та скасовується одночасно з цим Переліком. Має бути зразок відбитка печатки (при наявності).
Картка зразків підписів (КЗП) подається в паперовій формі затвердженій банком.
Корисні статті
Перелік документів для відкриття поточного рахунку ЮО та ФОП
Заповнити опитувальник ЮО та ФОП
Коментарі
0 коментарів
Будь ласка, увійти, щоб залишити коментар.