Запитання
Навіщо проходити повторну ідентифікацію? Навіщо надавати банку документи для актуалізації персональних даних?
Відповідь
Ідентифікація — заходи, що приймаються банком задля встановлення особи шляхом отримання її ідентифікаційних даних.
Повторна ідентифікація виконується згідно:
- Закону України №361-IX від 06.12.2019 року "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення":
- Статті 8, частини 2, пункту 4, згідно якої: Суб'єкт первинного фінансового моніторингу зобов'язаний здійснювати належну перевірку нових клієнтів, а також діючих клієнтів;
- Статті 1, частини 1, пункту 34, згідно якої: Належна перевірка — це заходи, що включають в т.ч. забезпечення актуальності отриманих та наявних документів, даних та інформації про клієнта;
- Статті 11, частини 2, згідно якої: Суб'єкт первинного фінансового моніторингу зобов'язаний здійснювати кожен із заходів належної перевірки;
- Статті 15, частини 1, згідно якої: Суб’єкт первинного фінансового моніторингу зобов’язаний відмовитися від встановлення (підтримання) ділових відносин/відмовити клієнту у відкритті рахунка (обслуговуванні), у тому числі шляхом розірвання ділових відносин, закриття рахунка/відмовитися від проведення фінансової операції у разі ненадання клієнтом необхідних для здійснення належної перевірки клієнта документів чи відомостей;
- Постанови Правління НБУ № 65 від 19.05.2020 "Про затвердження Положення про здійснення банками фінансового моніторингу":
- Додатку 1 до Положення, пункту 13, згідно якому: Банк зобов'язаний забезпечувати актуалізацію даних про клієнта (отриманих та наявних документів, даних та інформації про нього):
- не рідше одного разу на рік, якщо ризик ділових відносин з клієнтом є високим;
- не рідше одного разу на три роки, якщо ризик ділових відносин з клієнтом є середнім;
- не рідше одного разу на п'ять років — в інших випадках за умови відсутності підозр.
- Додатку 1 до Положення, пункту 13, згідно якому: Банк зобов'язаний забезпечувати актуалізацію даних про клієнта (отриманих та наявних документів, даних та інформації про нього):
Таким чином, згідно із законодавством, банк час від часу запрошує клієнта для повторної ідентифікації з метою актуалізації даних. У разі не поновлення даних банк має право відмовити в обслуговуванні та має право відмовитися від проведення фінансових операцій таких клієнтів.
Корисні статті
Як пройти повторну ідентифікацію МСБ ЮО?
Як пройти повторну ідентифікацію МСБ ФОП?
Лист-об'ява. Терміни, що застосовуються при ідентифікації та оновленні даних
Коментарі
0 коментарів
Будь ласка, увійти, щоб залишити коментар.